zaterdag 26 januari 2013

3. Een zachte grombeer

Vandaag maak ik me er met een Jantje van Leiden vanaf. Of liever... met een Markje Lanegan. Mijn held van de laatste weken. Tis raadselachtig. Heb wel ongeveer alles van de QOTSA, maar zijn bestaan was nooit tot mijn bestaan doorgedrongen. En wat ik wel eens van de Screaming Trees gehoord had, was mijn andere oor weer in een vloeiende beweging uitgevlucht. Maar op een koude decemberavond ontdekte ik dit en sindsdien heb ik het behaaglijk warm, wat zeg ik...
Kun je dit filmpje niet direct openen? Klik dan hier

Een goed verstaander c.q. luisteraar, etc. Daarom volsta ik hier met het vermelden van zijn solo-cd's, de cd's van de Screaming Trees (inmiddels als goede vrienden in huis gehaald) en de prachtige resultaten van zijn samenwerking met Isobel Campbell. Tip: lekker van 's morgens vroeg tot 's avonds laat blijven draaien en je hebt de rest van de winter geen energieslurpend straalkacheltje meer nodig.


                   Solo                                                         met Isobel Campbell         
The winding sheet (1990)                                      Ramblin man (ep, 2005)
Whiskey for the holy ghost (1994)                         Ballad of the broken seas (2006)
Scraps at midnight (1998)                                     Sunday at devil dirt (2008)
 I'll take care of you (1999)                                              Hawk (2010)           
Field songs (2001)                                                                              
Here comes that weird chill (ep, 2003)                            met The Twilight Singers           
        Bubblegum (2004)                                           Blackberry Belle (2003)     
      Blues funeral (2012)                                           She loves you (2004)       
                                                                           Stitch in time (ep, 2006)   

met The Soulsavers
It's Not How Far You Fall, It's the Way You Land (2007)
Broken (2009)

The Screaming Trees
Clairvoyance (1986)
Even If and Especially When (1987)
Other Worlds (1988, EP)
Invisible Lantern (1988)
Buzz Factory (1989)
Change Has Come (1990, ep)
Uncle Anesthesia (1991)
Sweet Oblivion (1992)
Dust (1996)
Last Words: The Final Recordings (2011)


TOEGIFT (en wat voor 1!)



Kun je dit filmpje niet direct openen? Klik dan hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten