maandag 28 januari 2013

5. Doet u mij maar zo'n requiempje

"Goeiedag, hebbu ook van die requiems?"
"Jazeker, die heb ik".
"Doet u mij maar zo'n requiempje dan".
"Welke had u gehad willen hebben?"
"Nou, die ene... die mooie".
"Welke mooie mag het precies zijn?"
"Niet al te modern asteblieft".
"Dus niet het Requiem voor een dooie mus?"
"Wat zegt u?"
"Dat is uit Turks Fruit":
"Neemt u me wel serieus? Ik bedoel met zo'n heel orkest erbij!"
"O, zo een bedoelt u. Ik zal eens even kijken".
"Hier heb ik misschien iets... een Berlioztje. Wat dacht u ervan?"
"Ja, mooi wel, maar hebbu ook iets anders?"
"Momentje... deze dan? Een Brahmsje".
"Ja, ook leuk. Alleen...".
"Ik hoor 't al. Meneer zoekt iets specialers. Dit soms? Een heerlijk Du Caurroytje!"
"Nou, mooi hoor, echt waar. Maar weet u... dan weer Frans, dan weer Latijn...".
"Cherubinitje dan maar? Of een Cimarosatje wellicht? U zegt 't maar!" 
"Nou, het zou toch wel een stukje moderner mogen. Hier houdt mijn vrouw niet van".
"Dan zal ik eens achter kijken. Hebbu even? Zijn we weer...
met een Dvorakje en een Faurétje voor meneer".
"Sorry, maar tis toch niet wat ik in mijn hoofd had, toen ik binnenliep".
"U maakt 't me wel lastig, moet ik zeggen. Een Góreckitje dan? Of een De Moralesje?"
"Dit vind ik zelf prachtig... maar mijn hond niet. Die gaat meejanken. Weet ik nu al".
"Dus met uw vrouw en uw hond moet ik ook rekening houden... een Mozartje?
"U vergeet mijn schoonmoeder even... ook héél belangrijk".
"Preisnertje? Schumannetje? Verditje? Nou weet ik het ook niet meer!"
"Hebbu dan misschien toch zo'n requiempje van één iemand die zielig zingt?"  

"Ah, hè, hè, dan weet ik eindelijk wat u zoekt. Kijkt u eens.
Zal ik het maar meteen voor u inpakken of wilt u eerst nog even kijken?"

Kun je dit filmpje niet meteen openen? Klik dan hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten