vrijdag 25 januari 2013

2. Vaders en Zonen... Muddy Stuff


Mijn zoons hebben een andere muzieksmaak dan ikzelf, als je hun smaak tenminste smaak kunt noemen. Ze zijn trouwens ook iets minder intensief met muziek bezig (wat niet zo heel moeilijk is). Jammer is dat wel. Vooral voor mij dan, want het ontneemt me de kans om in Huize B. de zieltjeswinnende muziekmissionaris uit te hangen. In dat opzicht had Muddy Waters het een stuk makkelijker. Met zo'n rijke staat van dienst had hij de muzikaal gelijkgestemde culturele erfgenamen voor het oprapen. Ze wilden maar wat graag met hun zingende en spelende vadervoorbeeld op het podium en een elpee staan! Maar hoe zou het zitten met de andere muziekpapa's in mijn verzameling? Ook een soort Muddy stuff? Of zijn hun zoons net als die van mij met andere leuke dingen bezig? De meesten blijkbaar wel, maar ik heb er toch een paar gevonden. Ik noem alleen de voornamen. Eens kijken of de achternamen dan bij jullie opborrelen. Zo niet... het antwoord komt tevoorschijn, als je de combi's aanklikt. We hebben natuurlijk

Bob & Ziggy
Tim & Jeff
Jim & A.J.
Frank & Dweezil
Steve & Justin
Hank & Hank jr. & Hank III
Ali & Vieux
Fela & Femi

En verder:

John & Julian & Sean
Julio & Enrique

(Maar hoe je ook zoekt, dit vijftal zul je niet in mijn collectie aantreffen.)

Twee vader/zoon-combi's springen er wat mij betreft uit:

Kun je dit filmpje niet in één keer openen? Klik dan hier
 
en
 
 Kun je dit filmpje niet in één keer openen? Klik dan hier

Zouden er ook samenzingende moeders & dochters zijn? hoor ik u nu vragen. In mijn verzameling kon ik daarvan maar één overtuigend bewijs vinden. Aan Kate & Martha de eer om dit muziekbal vandaag samen met Rufus gezellig af te sluiten:
 
 Kun je dit filmpje niet in één keer openen? Klik dan hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten