donderdag 28 februari 2013

36. Graham Nash is een ei

Ei
Graham Nash
Graham Nash had over geluk niet te klagen. Na The Hollies mocht hij zo maar aanschuiven bij Stephen Stills en David Crosby. Met zijn drieën zongen ze in 1969 een elpee vol en toen ging ook Neil Young meedoen. Het resultaat was Déjà Vu, een prachtige plaat, althans zo leek het... Want je begon vol goede moed, genoot van Carry On en dan gebeurde het: Our House! In één klap sloeg alles dood. En op de andere plaatkant gebeurde precies hetzelfde. Eerst het fraaie Déjà Vu en dan: Teach your children! Erger kon bijna niet. Beide nummers waren van zijn hand. De hand van Graham Nash. Een ei. Een zingend ei. Dankzij hem is Déjà Vu niet meer dan een halfzachte klassieker gebleven. Toe nou... is het echt zo errug? Ja, dat is het. Lees maar eens even mee:

Ons huis
(Graham Nash, 1970)


Ik steek het vuur aan
Jij stopt de bloemen in de vaas
Die je kocht vandaag

Starend naar het vuur
Uren en uren
Terwijl ik naar je luister
Speel je liefdesliedjes
De hele nacht voor mij

Starend naar het vuur
Uren en uren
Terwijl ik naar je luister
Speel je liefdesliedjes
De hele nacht voor mij

Alleen voor mij

Kom nu naar mij
En laat je hoofd maar vijf minuten rusten
Alles is goed
Wat een knusse kamer
De ramen worden verlicht
Door de avondzon die er doorheen schijnt
Vuurrode edelstenen voor jou
Alleen voor jou

Ons huis is een erg, erg, erg fijn huis
Met twee katten in de tuin
Het leven was o zo moeilijk
Nu is alles makkelijk
Door jou
En ooo wah la, la, la, la, la, la, laaah,
la, la, la, la, la la, la

En ons...

Ik steek het vuur aan
En jij stopt de bloemen in de vaas
Die je kocht vanda ha haag

Graham Nash was 28 jaar oud toen hij dit schreef. Al best volwassen dus.
Inmiddels is Graham 71 jaar oud en hij zingt het nog steeds.Vol overgave.
Net als dat andere muzikale en tekstuele hoogstandje:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten